zastavka

Як створити і відкрити свій інтернет-магазин

Торгівля з кожним роком дедалі більше йде в онлайн. Покупці замовляють в інтернеті одяг, гаджети, меблі, корм для тварин. В інтернеті продається все! Навіть доставку їжі дедалі більше користувачів воліють замовляти онлайн, а не телефоном.

Як створити і відкрити свій інтернет-магазин

Конкуренція у сфері електронної комерції також зростає. Сьогодні недостатньо створити інтернет-магазин і чекати, поки відвідувачі самі почнуть у вас купувати. Доведеться неабияк попрацювати, щоб магазин залучив клієнтів і почав приносити стабільний прибуток. Запуск такого бізнесу включає підготовчі кроки і потребує постійної уваги.

Крок 1: Знайдіть свою нішу

Пошук ніші – перший і найважливіший крок, від якого залежить рентабельність вашого бізнесу. Вибравши невдалу нішу, ви можете поховати шанси на успіх ще до запуску магазину. Однак не варто опускати руки завчасно. Використовуйте наступний план, щоб вибрати відповідну нішу:

  1. Визначте свої інтереси. Знання своїх інтересів – важливий крок. Що ви робите у вільний час? Що вам подобається вивчати? Що більше задоволення ви отримуєте від своєї роботи, то легше вам буде зберігати мотивацію. Ви напевно добре знаєте те, що вам подобається, а це також дуже важливо – досконально знати продукт, який продаєте.
  2. Визначте проблеми людей, які може вирішити ваш товар або послуга. Основна мета будь-якого бізнесу – вирішити проблему клієнтської бази. Витратьте час на мозковий штурм і дослідження ринку. Google Trends – це безкоштовний інструмент, який ви можете використовувати для розробки ідей. Знайдіть те, що вас цікавить, а потім шукайте прогалини на ринку.
  3. Зосередьтеся на своїй аудиторії. Не всі купуватимуть те, що ви продаєте, і це нормально. Важливо знайти своїх клієнтів, а не намагатися охопити всіх.
  4. Подивіться на конкурентів. Якщо ви розглядаєте кілька ніш, зверніть увагу на діючі магазини. Робіть нотатки про те, що може допомогти вам із вашими стратегіями, брендингом і контентом, але постарайтеся додати щось нове й унікальне.

Дві найпоширеніші стратегії під час пошуку ніші – створення “перевіреного” бізнесу або створення нового сегмента на ринку.

Як створити і відкрити свій інтернет-магазин

Перша стратегія передбачає відкриття магазину товарів, які продають сотні й тисячі інших магазинів. Це можуть бути гаджети, одяг, інструменти та інші товари, які люди купують постійно. Перевага – стабільно високий попит і обізнаність клієнтів про товар. Адже всі знають, навіщо потрібне пальто або смартфон. Недолік таких ніш – висока конкуренція. Щоб знизити її вплив, постарайтеся на початку шляху максимально звузити нішу. Продавайте конкретні бренди або вузьку категорію товарів, наприклад, кросівки для бігу. Коли бізнес виросте, ви завжди зможете розширити асортимент.

Освоєння нової ніші передбачає продаж нового товару, ще не представленого на ринку. Переваги очевидні – відсутність конкурентів і можливість завоювати більшу частину нового ринку. Але зробити це не так просто: знадобляться великі грошові вливання в маркетинг, адже клієнти поки що нічого не знають про товар і попит відсутній. Мине деякий час, перш ніж про новий товар дізнаються.

Ще кілька порад щодо вибору ніші:

  • звужуйте нішу, щоб знизити конкуренцію;
  • продавайте товари, на яких добре розумієтеся – це допоможе надати клієнтам найкращий сервіс та експертну допомогу;
  • обираючи легкі та невеликі товари, ви зможете організувати склад у гаражі або в підвалі, тим самим заощадивши на оренді складу;
  • шукайте рідкісні товари, на які є попит;
  • враховуйте сезонність – деякі товари купують цілий рік, інші – влітку або взимку, треті – тільки напередодні свят;
  • деякі товари купують регулярно – крім очевидних продуктів харчування це косметика, побутова хімія, автозапчастини та витратні матеріали для авто, дитячий одяг, товари для тварин.

Коли ви вже обрали нішу, поверніться назад і дайте відповідь на такі запитання:

  • Чи приваблива ваша бізнес-ідея?
  • Хто ваша цільова аудиторія?
  • Які рішення ви пропонуєте споживачам?

Успішні компанії регулярно аналізують і вносять корективи.

Крок 2: Вивчіть своїх потенційних покупців

Цільова аудиторія – це група людей, на яких зосереджені ваші маркетингові зусилля. Коли ви починаєте бізнес у сфері електронної комерції, дуже важливо знати своїх покупців. Це допомагає вам легше знаходити нових клієнтів і залучати зацікавлених покупців, що призводить до більш високого коефіцієнту конверсії та збільшення продажів.

Як створити і відкрити свій інтернет-магазин

Аудиторія може бути як дуже вузькою, наприклад, чоловіки старше 40 з доходом вище середнього, так і широкою – люди від 18 до 70 чоловічої та жіночої статі з різних країн. Це залежить від того, які продукти ви плануєте продавати, на які країни або регіони орієнтуєтеся. Проте є 3 основні критерії, на які слід звернути увагу під час формування портрета покупця:

  • Демографія. Включає такі характеристики, як вік, стать, рід занять, освіту і дохід.
  • Розташування. Групи, які ділять ринок за географічним положенням, допомагають краще обслуговувати конкретну область.
  • Інтереси включають думки і спосіб життя вашої аудиторії. Чи є в них діти або домашні тварини? Як вони проводять вихідні та які магазини відвідують?

Якщо у вас уже є продукт, вибрати цільову аудиторію простіше. Запитайте себе: хто купує мій товар? Які вони? Який їхній вік? Зберіть цю інформацію в образ покупця і включіть її у свій бізнес-план.

Якщо у вас ще немає продукту, подумайте про людей, яких ви знаєте найкраще. Можливо, ви любите собак і добре розумієте інших власників домашніх тварин вашого віку. Найімовірніше, у вас є гарне уявлення про те, що їм подобається і не подобається.

Щоб знайти свою цільову аудиторію, постарайтеся знайти відповіді на кілька запитань:

  • Яку проблему вирішує ваш продукт, як і кому він може бути корисний?
  • Скільки коштує продукт, і хто може його собі дозволити?
  • Яка стать, вік і освіта у вашої аудиторії?
  • Який дохід у ваших покупців?
  • Звідки ваші покупці черпають інформацію: вони дивляться телевізор, Youtube, TikTok, читають газети або Телеграм-канали, чи є у них сторінки у Facebook?

Відповіді допоможуть вам знайти “ядро” аудиторії, яка з більшою ймовірністю купуватиме продукт. Це також допоможе вибудувати правильну комунікацію і налаштувати рекламу саме там, де є ваша аудиторія.

Крок 3: Визначте ваших постачальників

Вибір правильних постачальників має вирішальне значення, якщо ви ведете роздрібний бізнес. Ненадійний постачальник, який порушує терміни поставки, може негативно позначитися на вашій діловій репутації.

Першим кроком є чітке визначення потреб вашого бізнесу. Визначте свої цінові обмеження, кращі умови оплати, місце розташування постачальника. Якщо ви відкриваєте магазин дуже специфічних або нішевих продуктів, рекомендується перевірити, чи можете ви отримати ці продукти надійним способом, перш ніж запустити магазин.

Як створити і відкрити свій інтернет-магазин

У вас є 3 широких категорії постачальників для роздрібного магазину, і ви можете використовувати один варіант або їх комбінацію.

  • Виробники часто наполягають на великому обсязі замовлення, але пропонують найдешевшу вартість одиниці товару. Це означає, що вам потрібно буде замовити партію товару в кілька сотень або навіть тисяч одиниць. Залежно від розміру вашого бізнесу, ви можете вирішити, чи буде пряме замовлення у виробника підходящим варіантом. Врахуйте, що великі партії потрібно десь зберігати.
  • Оптовики – це імпортери, ексклюзивні та регіональні дистриб’ютори. Оптовики спілкуються безпосередньо з виробниками, мають власні склади і налагоджену логістику. Компроміс полягає в тому, що ціни зазвичай вищі, ніж у виробників, але є можливість замовити дрібні партії товару.
  • Незалежні майстри. Залежно від типу товарів, які ви продаєте – наприклад, дитячого одягу ручного в’язання – ви також можете закуповувати товари у незалежних виробників і ремісників. Перевага полягає в тому, що ви можете знайти унікальні та цінні продукти, особливо якщо продаєте нішеві товари, яких немає більше ні в кого. Недоліком є те, що поставки можуть бути нерегулярними і непередбачуваними. Майстер захворів і не може закінчити роботу, а ви сидите без товару.

Головні критерії при виборі постачальника:

  • Ціна. Це головний показник, від якого безпосередньо залежить ваш прибуток. Якщо ви плануєте запропонувати клієнтам ціни нижчі, ніж у конкурентів, шукайте товари безпосередньо від виробників.
  • Якість товару. Від нього безпосередньо залежить репутація вашого бізнесу, тому шукайте виробників і оптовиків, які можуть запропонувати стабільно високу якість.
  • Стабільність поставок. Якщо ви розраховуєте на постійну співпрацю, заздалегідь обговоріть обсяги, які очікуєте отримати протягом місяця (кварталу, року тощо).
  • Розташування постачальника. Вартість і час доставки також впливає на ваш прибуток, тому постачальник із вашого міста або області – оптимальний варіант. Якщо ви продаєте імпортні товари, умови доставки стають одним із головних критеріїв.
  • Доставка. Сьогодні більшість компаній віддають логістику на аутсорс, тому вам доведеться оплачувати послуги кур’єрських служб. Враховуйте це при формуванні роздрібної ціни.
  • Умови оплати мають бути відповідними для вас. Можливість відстрочки великі компанії готові обговорювати з постійними клієнтами.
  • Додаткові послуги. Обговоріть із постачальником можливість повернення неякісних товарів, сервісного обслуговування (якщо доречно), можливість орендувати склад або продавати товари за моделлю дропшипінгу.

Ви можете шукати постачальників кількома способами.

  • Пошук в інтернеті зазвичай є найпростішим способом. Ви можете знайти постачальників у Google, соціальних мережах, на галузевих сайтах, дошках оголошень.
  • Сарафанне радіо та рекомендації інших власників бізнесу можуть бути ще одним варіантом, особливо якщо ви шукаєте надійні відгуки, перш ніж працювати з постачальником. Запитуйте рекомендації безпосередньо у досвідчених ритейлерів, які готові поділитися своїми контактами.
  • Відвідуйте тематичні конференції, виставки та інші події, щоб завести корисні знайомства.

Укладаючи контракти, пам’ятайте про диверсифікацію. Працюючи з одним постачальником, ви ставите себе в залежність від нього. Якщо в оптовика щось піде не так, у вас може закінчитися товар, що навряд чи сподобається клієнтам. Співпрацюйте з кількома виробниками або оптовиками, щоб мати план “Б”.

Крок 4: Вирішіть юридичні питання

На початку шляху ви можете на свій страх і ризик вести діяльність без реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності. В Україні правові відносини у сфері електронної комерції під час вчинення електронних правочинів регламентує Закон про електронну комерцію (№ 675).

Продавцями у сфері електронної комерції можуть бути суб’єкти господарської діяльності – юридичні та фізичні особи. У таких осіб у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань має бути зазначено вид діяльності за КВЕДом 47.91 “Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет”.

Для роботи в правовому полі ви можете зареєструватися як ФОП. Цей варіант підійде, якщо ви починаєте бізнес поодинці, не плануєте залучати сторонніх інвесторів і продавати бізнес.

Як створити і відкрити свій інтернет-магазин
дизайн податкового часу, векторна ілюстрація eps10 graphic

Реєстрація ТОВ (товариства з обмеженою відповідальністю) підійде, якщо у вас є партнери. У статуті підприємства ви зможете вказати частки і відповідальність кожного учасника. Це допоможе вирішити потенційні конфлікти в правовому полі. У кожного партнера є можливість продажу своєї частки. Реєстрація юридичної особи дає перевагу під час співпраці з великими компаніями, спрощує процедуру продажу бізнесу шляхом злиттів і поглинань.

Зверніться за консультацією до юристів, щоб підібрати оптимальну форму власності та систему оподаткування.

Ви також можете зареєструвати торгову марку, щоб захистити права на бренд.

Крок 5: Підберіть ім’я для інтернет-магазину

Назва компанії майже так само важлива, як ніша, яку ви обираєте. Саме назва в майбутньому може стати найкращою рекламою. Ви напевно знаєте такі бренди як ROZETKA або OLX. Наступні поради допоможуть обрати назву, яка має всі шанси стати відомою:

  • Обов’язково вибирайте ім’я, яке легко вимовляється. Коротке, зрозуміле ім’я ваші клієнти добре запам’ятають і розкажуть знайомим, а ще його легше ввести в адресний рядок браузера. В іншому разі люди можуть перейти на неправильний URL.
  • Виберіть ім’я зі значенням. Якщо назва пов’язана з нішею або товарами, людям буде легше запам’ятати назву. Якщо в ньому є сенс, це приверне ще більше уваги.
  • Будьте максимально оригінальними і не копіюйте чужі назви. Підприємець із Кентуккі Віктор Мозлі відкрив магазин спідньої білизни під назвою “Victor’s Secret”. Всесвітньо відома компанія “Victoria’s Secret” негайно подала на нього до суду.

А ось чого слід уникати:

  • Занадто довге ім’я. Назва вашої компанії має складатися з 1-3 слів. В ідеалі – не більше 2. Повторимо, що простіше ім’я вимовляється і друкується, то більше людей його запам’ятають.
  • Комбінація букв і цифр. Це доречно, лише коли цифри є частиною бренду. Наприклад, 7UP, Levi Strauss 501. Якщо ви назвете магазин shorty25futbolky, ваші шанси вирости у велику компанію лише трохи вищі за 0.
  • Ім’я, яке посилається на конкретний продукт або лінійку продуктів. У вас може виникнути спокуса зробити це, якщо ви плануєте зосередити зусилля на продажу тільки одного товару. Але що станеться, якщо ви вирішите розширитися в майбутньому? Клієнти не очікують побачити жіночі модельні туфлі в магазині з назвою detskie-krossovky.

Реєструйте доменякий міститиме вашу назву. Якщо ви придумали доменне ім’я, але воно вже зареєстроване, не засмучуйтеся. Спробуйте різні доменні зони: крім .com.ua існують .net.ua, .kiev.ua і багато інших. Також можна спробувати альтернативні варіанти написання: zoo-shop замість zooshop, beauty-service замість beauty-studio тощо. Для магазину можна вибрати доменну зону .shop або .store. TutHost надає можливість перевірити домен у базі WHOIS, щоб ви могли знайти привабливе та вільне доменне ім’я.

Крок 6: Виберіть будинок для вашого сайту – хостинг

Вибрати хорошого хостинг-провайдера для інтернет-магазину важливіше, ніж ви думаєте. Багато сайтів зазнають невдачі через жахливу швидкість завантаження, низьку безпеку і неправильно керовані веб-сервери. Хостинг являє собою сервер для розміщення вашого сайту.

Як створити і відкрити свій інтернет-магазин

Вам необхідно знати про кілька типів хостингу, які визначають апаратне забезпечення та налаштування сервера. Традиційно виділяють 3 основні типи:

  • Віртуальний хостинг – це найнижчий рівень, що підходить для невеликих магазинів. Він коштує дешево, але це відбувається за рахунок необхідності ділити серверний простір з іншими веб-сайтами. З такого плану можна почати, адже в міру зростання бізнесу ви завжди можете перейти на VPS.
  • VPS розшифровується як віртуальний приватний сервер. Ваш сайт також знаходиться на сервері з іншими веб-сайтами, але ресурси фіксовані, що усуває багато проблем, пов’язаних із віртуальним хостингом.
  • Виділений сервер – це найвищий рівень, який дає вам свій приватний фізичний сервер. Звичайно, орендувати його не так дешево.

Від хостингу залежить доступність вашого сайту для клієнтів, тому обов’язково вибирайте провайдера, який пропонує аптайм вище 99%. Це час стабільної роботи сервера і, відповідно, вашого сайту.

Трансфер уже працюючого сайту на новий хостинг – не найпростіше і найшвидше завдання, тому рекомендуємо одразу вибрати надійного провайдера. Зверніть увагу на такі показники:

  • вибір різних хостингових планів;
  • можливість внести оплату за місяць або рік;
  • безкоштовні “плюшки” – SSL-сертифікати, домени, конструктор сайтів;
  • докладні технічні характеристики серверів;
  • можливість обрати локацію дата-центру;
  • наявність тестового періоду і можливість повернення грошей;
  • доступність техпідтримки.

Не розміщуйте інтернет-магазин на безкоштовному хостингу. Це не тільки поставить під загрозу стабільність роботи, а й стане поганим сигналом для пошукових систем. Гугл не довіряє безкоштовним хостингам, оскільки на них часто розміщують шахрайські сайти, дорвеї та ресурси заборонених тематик.

Крок 7: Створіть інтернет-магазин

Розробка сайту – складний, але важливий аспект запуску інтернет-магазину. Неправильний дизайн або шаблон можуть відштовхнути клієнтів, знизити продажі й обмежити зростання магазину. Важливо розробити структуру, в якій покупцям буде легко орієнтуватися. Створення плавної системи навігації, простої та зручної для користувача, – чудовий спосіб утримати клієнтів на сайті.

Як створити і відкрити свій інтернет-магазин

У вас є сторінка про компанію? Фото та відео продукції? Який вигляд має кошик і процес оформлення замовлення? Під час розробки інтернет-магазину заздалегідь подумайте, що обов’язково має бути на сторінках. Що більше інформації про товари ви вказуєте, то простіше клієнтам ухвалити рішення про покупку.

Сьогодні можна знайти величезний вибір технічних рішень для створення магазину: від простого конструктора до гнучкої платформи на базі Вордпресс:

  • Онлайн-конструктор. Це найпростіший варіант, адже вам не потрібно знати мови програмування або веб-дизайн. Найзручніші та найефективніші конструктори: Tilda, Wix, Shopify, Squarespace. Вибір не обмежується цими платформами.
  • CMS. Це складніший для новачка спосіб, але він відкриває більше можливостей для створення потрібних функцій і дизайну. Для інтернет-магазину підійдуть OpenCart, PrestaShop, Joomla, Magento, OsCommerce і ZenCart, Хорошоп. У нас можна замовити надійний хостинг для Magento. Також не варто забувати про WordPress із плагіном WooCommerce.
  • Наймання професійного розробника. Це найдорожчий спосіб, але результат напевно відповідатиме всім вашим вимогам. Під час пошуку розробника звертайте увагу на портфоліо та відгуки клієнтів. Чітко і зрозуміло поясніть, що ви хочете отримати.

Сьогодні більшість розробників пропонують рішення на одній із CMS. Такий підхід значно спрощує управління магазином для власника. Без адмінки додавати товари в каталог доведеться на чистому HTML і CSS, а це дуже довго і незручно. Розробники запропонують оптимальну CMS для вашого магазину. Зверніть увагу на Вордпрес, який у парі з плагіном WooCommerce дає змогу створити простий в управлінні магазин. Хоча спочатку WordPress створювався для блогів, але сьогодні його можливості дають змогу створювати будь-які сайти.

Представлення ваших продуктів має вирішальне значення для створення ефективного та успішного інтернет-магазину. При додаванні товарів не забувайте включати:

  • Опис товару. Переконливий опис продукту звертається до проблеми клієнта, перераховує його характеристики і виділяє основні переваги, що спонукають до покупки.
  • Зображення. Згідно з недавнім дослідженням журналу Internet Retailer Magazine, використання 360-градусної фотографії збільшило коефіцієнт конверсії приблизно на 13%.
  • Категорії. Категорії необхідні для відображення каталогу і створення зрозумілої структури сайту.

Перш ніж запускати інтернет-магазин, дуже важливо, щоб ви налаштували онлайн-платежі для клієнтів. Найчастіше використовується оплата карткою, тому можна підключити систему LiqPay. Якщо хочете використовувати додаткові методи, подбайте, щоб вони були доступні.

Не забудьте згадати про способи доставки. Якщо ви запропонуєте безкоштовну доставку під час купівлі на певну суму, то підвищите коефіцієнт конверсії.

Крок 8: Запускайте онлайн-ресурс

Запускайте інтернет-магазин, коли основний функціонал готовий. Необов’язково чекати, поки ви наповните каталог усіма товарами – зробити це можна і в уже працюючому магазині. Запуск
сайту – це тільки початок шляху. Попереду на вас чекає багато роботи з просування, адже в сучасному конкурентному середовищі про вас мають почути. Існує багато стратегій:

  • SEO (пошукова оптимізація);
  • контекстна реклама;
  • реклама в соціальних мережах.

Ви можете використовувати якусь одну стратегію або відразу кілька. Це залежить від вашого бюджету і цілей.

Як створити і відкрити свій інтернет-магазин

Постійне відстеження аналітики, оновлення асортименту, просування в пошукових системах
системах – кроки, які допоможуть перетворити невеликий інтернет-магазин на великий бізнес.

Висновок

Шлях, який проходять творці інтернет-магазинів, відрізняється. Деякі створюють онлайн-майданчики на додаток до офлайн-магазинів. Інші займаються хобі, а потім масштабуються за рахунок самофінансування або прагнуть залучити зовнішні інвестиції.

Що залишається незмінним, так це процес вибору ніші, вивчення аудиторії та створення сайту. Вам потрібно вибрати відповідне технічне рішення, налаштувати каталог продуктів, розробити дизайн і основні функції, перш ніж запустити магазин. Але і після старту ще не час спочивати на лаврах і отримувати прибуток – тільки регулярний розвиток приведе до успіху.

Схожі матеріали

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *