spam traffic e1680037114795

Що таке спам трафік, як позбутися referral spam у Google Analytics

Останнім часом багато говорять про реферальний спам трафік і про те, що з цим робити. Якщо ви зареєстрували домен і регулярно використовуєте Google Analytics, є ймовірність, що ви стикалися зі спамом у звітах.

Спам трафік – явище не нове, але останнім часом він набирає обертів і стає серйозною турботою для багатьох веб-майстрів. Можемо відразу вас заспокоїти: хоча цей трафік дійсно дратує, він не становить загрози для сайту. А якщо він заважає переглядати статистику, є способи видалити його зі звітів і повернути аналітику в нормальний стан.

Що таке реферальний спам?

Referral spam призначений для того, щоб виглядати як звичайний трафік на ваш сайт. Однак насправді це підроблений трафік, який використовує вразливості в коді відстеження Google Analytics. Сенс реферального спаму в тому, щоб привернути увагу до сайту спамера і змусити вас відвідати його – з цікавості або з інших причин. У Google Analytics такий трафік має вигляд переходу з відмовою і відсутністю дій на сайті.

Спам не впливає на позиції сайту в пошуковій видачі, оскільки Google та інші пошуковики навчилися розпізнавати такі запити. Цей трафік просто заважає вам отримати об’єктивну картину про відвідуваність у звітах. Ви могли б подумати, що сайт працює дуже добре, хоча насправді органічний трафік падає, а загальний показник тримається за рахунок спаму. Реферальний спам також негативно впливає на показник відмов, середній час перебування на сайті та кількість сторінок за сеанс.

Виділяють 2 основні типи спам трафіку:

  • Crawler Referrals (більшість з яких є ботами) дійсно відвідують ваш сайт, що призводить до “законних” сеансів трафіку. Дані про ці краулери можна побачити у звітах про перегляди.
  • Ghost spam – це реферальний спам-трафік, який насправді ніколи не відвідує ваш сайт, лише надсилаючи запит. Він обманює код відстеження GA, змушуючи реєструвати помилковий сеанс за допомогою скрипта. Реального відвідування немає, тому виключити примарний трафік неможливо через файл .htacess, це робиться в Google Analytics.

Ви можете активувати налаштування GA “Фільтрація роботів”. Це не виключає спам-ботів, але важливо для захисту ваших даних про трафік. Це можна зробити, вибравши пункт Адміністратор > Налаштування подання > Фільтрація роботів.

Навіщо спамити в Google Analytics?

Реферальний спам націлений не тільки на вас або ваш сайт, а й на тисячі інших ресурсів щодня. Усе зводиться до трафіку – вони намагаються залучити відвідувачів на свої сайти. Розсилаючи спам і з’являючись у звіті про трафік, вони сподіваються, що цікавість візьме гору над вами, і ви перейдете на їхній веб-сайт.

Відправники спаму зазвичай переслідують такі цілі:

  • залучення трафіку;
  • накрутка платних кліків або переглядів;
  • збір даних для розсилок і реєстрації облікових записів;
  • коментарі зі спам-посиланнями.

Якщо ви вирішите перевірити домен, з якого зареєстровано перехід, то навряд чи зможете знайти його власника. Найкраще видалити спам трафік із ваших даних якомога швидше.

Як визначити реферальний спам у звітах GA?

Один із найефективніших способів визначити спам в обліковому записі Google Analytics – відсортувати результати за показником відмов у порядку убування. Реферальні спам-сесії мають високий показник відмов. Однак на сайті з високою відвідуваністю доведеться переглянути масу результатів.

Є й інший спосіб: перейдіть у звіт Джерела трафіку > Весь трафік > Переходи. Використовуйте “Додатковий параметр” > Ім’я хоста і відсортуйте за ним.

У звітах звертайте увагу на підозрілі імена. Вони можуть містити випадкові символи без смислового навантаження. Існує швидкий спосіб прибрати реферальний спам зі звітів. Для цього використовуються фільтри Гугл Аналітики.

Як позбутися referral spam: фільтри Google Analytics

Краулерів легко позбутися за допомогою параметрів .htacess. А Ghost spam ніколи не заходять на ваш сайт. Єдиний спосіб видалити його зі звітів GA – це використовувати фільтр. Найкраще підійде фільтр “Ім’я хоста” – так рекомендує Google.

Щоб налаштувати фільтр, виконайте такі дії:

  1. В обліковому записі Google Analytics виберіть “Адміністратор”.
  2. Виберіть потрібне подання.
  3. Виберіть “Фільтри” і в меню, що відкрилося, натисніть “Додати фільтр”.
  4. Введіть “Ім’я фільтра” – щось на кшталт “Виключити спам”.
  5. У розділі “Тип фільтра” виберіть “Користувацький”.
  6. У розділі “Поле фільтра” виберіть “Ім’я хоста”.
  7. Введіть RegEx (регулярний вираз для вашого сайту) в поле “Шаблон поля”. Натисніть нижче “Детальніше про регулярні вирази…”, щоб дізнатися, як їх використовувати.

Дія фільтра незворотна, тому перед застосуванням рекомендується натиснути “Перевірити цей фільтр”, щоб дізнатися, як він вплине на дані.

Реферальний спам не становить загрози для сайту і не впливає на його ранжування пошуковими системами. Основна проблема полягає в тому, що він заважає вам переглядати об’єктивні дані у звітах. Щоб вирішити цю проблему, використовуйте фільтри в Google Analytics. Створіть “чорний список” і регулярно додавайте туди підозрілі джерела, з яких іде спам. Якщо робити це регулярно, реферальний спам не стане проблемою. А щоб безпека сайту завжди була на високому рівні, достатньо замовити надійний хостинг від TutHost.

Схожі матеріали

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *