Яку CMS обрати для інтернет-магазину
Іноді запустити інтернет-магазин потрібно швидко. Ви знайшли постачальника трендового товару, який розкуповують, як гарячі пиріжки. Кожен день простою приносить збитки. Замовляти сайт у розробників – довго і дорого, а мов програмування ви не знаєте. Вихід є: запустити інтернет-магазин на CMS.
Система управління контентом (CMS) – основа успішного інтернет-магазину. Вона дає змогу легко і швидко публікувати і редагувати товари, створювати нові категорії. Однак через безліч доступних систем вибір правильної CMS може стати проблемою. Щоб знайти найкраще рішення для ваших потреб, враховуйте кілька критеріїв під час оцінювання.
За якими критеріями обирати CMS?
Пошук відповідної CMS може бути схожий на лабіринт. Які характеристики хорошої CMS? На що я маю звернути увагу? Існує багато CMS, але їх об’єднує одне – вони спрощують роботу з сайтом і дають змогу автоматизувати процеси, виконання яких вручну займає багато часу.
Безкоштовні та платні рішення
Багато систем управління контентом розробляються великими проектними спільнотами як рішення з відкритим вихідним кодом. Вони безкоштовні. Цей відкритий підхід гарантує, що системи CMS мають вільний доступ до програмного коду і, отже, прозорі для всіх. Користувачі можуть вносити зміни, поліпшення та адаптувати CMS до своїх вимог.
Альтернатива програмному забезпеченню з відкритим вихідним кодом – це пропрієтарне рішення. У цьому разі CMS розробляється конкретною компанією і продається як комерційний продукт. Використання пропрієтарних систем управління контентом зазвичай можливе тільки після купівлі ліцензії. Вихідний код недоступний для користувачів.
Програмне забезпечення з відкритим вихідним кодом, з іншого боку, зазвичай не вимагає ліцензійних відрахувань. Таким чином, такі рішення економічно привабливі для запуску невеликого інтернет-магазину. З погляду розробки відомі CMS з відкритим вихідним кодом нічим не поступаються пропрієтарним рішенням. Найвідоміші системи, такі як WordPress, мають співтовариства розробників із високим професійним рівнем. Велика документація і прозорий процес розроблення гарантують швидке виявлення та усунення програмних помилок і вразливостей.
Загальні CMS і платформи галузевого спрямування
Не кожне рішення для управління контентом однаково підходить для кожної галузі. Деякі CMS мають функції, спеціально розроблені для окремої галузі – наприклад, OpenCart або PrestaShop для електронної комерції. Звісно, є також CMS, які слугують універсальними системами для клієнтів у всіх галузях, такі як WordPress. Тому ви повинні поставити собі запитання: чи потрібні вам спеціальні функції, призначені тільки для вашої галузі? Рішення повинно мати модульну структуру, щоб мати можливість задовольняти індивідуальні вимоги за рахунок розширень.
Наприклад, чи публікуєте ви контент у форматах, що виходять за рамки звичайних зображень, наприклад 3D-моделі з високою роздільною здатністю? Тоді вам краще розглянути CMS, які пропонують рішення для такого завдання.
Регулярність оновлень
Чи буде обрана CMS регулярно оновлюватися з урахуванням останніх технологічних розробок? У цьому відношенні CMS з відкритим вихідним кодом має перевагу перед комерційною системою. За CMS з відкритим вихідним кодом не стягується ліцензійна плата, і за цими системами управління контентом завжди стоїть спільнота розробників.
Велика кількість захоплених розробників займається подальшим розвитком, оновленнями та безпекою. Ризик з точки зору майбутньої життєздатності зменшується з розміром спільноти розробників. Причина цього проста: щойно досягається певна популярність, надто багато інтересів стають на шляху втрати CMS.
Гнучкі SEO-налаштування
Якісний контент – запорука успішного сайту. Але власники інтернет-магазинів, які хочуть зайняти перші позиції в пошукових системах, також повинні приділяти увагу SEO-оптимізації. Вона включає структуру URL, ЧПУ, метадані, карту сайту. Порівнюючи CMS, вибирайте рішення з можливістю створювати канонічні URL, налаштовувати ЧПУ. Такі URL-адреси можуть бути швидко інтерпретовані як користувачами, так і пошуковими системами. Не кожна CMS підтримує цю функцію без розширень. Можливість автоматично оновлювати карту сайту прискорить індексацію сайту пошуковими роботами.
Метадані, як-от назва та опис веб-сторінки, також мають значний вплив на рейтинг у пошукових системах. Вони відображаються у вигляді сніпетів на сторінці результатів пошуку разом з URL-адресою. Тому вони слугують “приманкою” і мають спонукати відвідувача перейти на ваш сайт.
Адаптивність
Зростаюче число мобільних користувачів висуває різні вимоги до інтернет-послуг. Вебмайстри, які, як і раніше, орієнтують свій веб-сайт винятково на користувачів ПК, упускають можливості і змушені рахуватися з нижчим рейтингом у пошукових системах. Мобільне використання має бути пріоритетом під час створення нових веб-сайтів.
Найкращі рішення CMS здебільшого задовольняють потреби цих користувачів за рахунок адаптивності – адаптивні шаблони автоматично підлаштовуються під розмір екрана різних користувацьких пристроїв. Але будьте обережні: шаблони не завжди безкоштовні.
Масштабованість
У швидкозростаючому сегменті електронної комерції компанії повинні мати можливість вносити корективи в будь-який час, наприклад, щоб реагувати на різке збільшення трафіку. Зрозуміло, з тією ж продуктивністю – збільшений час завантаження або збій у роботі сайту – це найгірший сценарій для інтернет-магазинів.
В електронній комерції розвиток часто супроводжується розширенням продуктового портфеля. У результаті інтернет-магазини повинні мати можливість швидко і легко адаптувати або розширювати свій асортимент товарів, інтегрувати нові функції або програмне забезпечення в міру необхідності. Якщо CMS не дає змоги швидко додати нову категорію товарів, у вас можуть виникнути проблеми з розвитком. Доведеться швидко переносити сайт на інший движок, а це трудомісткий процес із ризиком втратити трафік.
Безпека
У цифровому світі безпека є одним із найважливіших чинників під час вибору нових технологічних рішень, особливо для інтернет-магазинів, які приймають платежі. У будь-якому разі застарілі платформи управління контентом, дивовижна кількість яких все ще використовується, постійно мають серйозні прогалини в безпеці і тому часто стають мішенню для кіберзлочинців.
Традиційні платформи CMS зазвичай тісно пов’язані з сервером і, таким чином, самі по собі становлять велику загрозу безпеці. З іншого боку, в сучасних CMS зовнішній і внутрішній інтерфейси розділені. Ця архітектура гарантує, що атака зачіпає тільки одну область, і значно ускладнює проникнення зловмисників на внутрішній сервер.
Спільнота та підтримка
Новачкові не так просто розібратися в новій CMS. Розвинена спільнота спростить завдання: численні відеоролики, статті, вебінари, форуми допоможуть вивчити теорію. За необхідності ви зможете поставити запитання.
Що популярніша CMS, то більш розвинена спільнота. Так, WordPress пропонує масу навчальних матеріалів не тільки щодо роботи самої платформи, а й численних тем і плагінів.
Витрати
Іноді витрати на запуск магазину виявляються вищими, ніж ви планували. Навіть системи з відкритим вихідним кодом навряд чи будуть повністю безкоштовними. Щоб додати в магазин усі необхідні функції, доведеться встановити розширення, які можуть виявитися платними. Перш ніж вибрати конкретну CMS, ви маєте розглянути вартість з урахуванням необхідних функцій і послуг.
Додаткові витрати знадобляться, якщо ви плануєте звернутися до фахівця для встановлення та налаштування CMS. Багато розробників пропонують створення інтернет-магазину на CMS з нуля. Так ви відразу отримаєте сайт із необхідним функціоналом, але це обійдеться дорожче.
Розгляньте стратегії міграції
Заздалегідь розробіть стратегію перенесення наявного контенту. Іноді дешевше позбутися старого сайту разом із CMS, ніж продовжувати розвивати його. Інструменти міграції корисні тільки для великих, однорідно структурованих наборів даних. Однак, як правило, системи метаданих старої та цільової систем істотно різняться. Якщо вам потрібно перенести значну частину контенту, CMS повинні бути в змозі надати відповідні рішення. Багато систем пропонують експорт та імпорт даних.
Поширені CMS
Щоб залучити якомога більше відвідувачів на сайт, вам потрібен привабливий контент. Картки товарів, тексти, зображення, відео та графіка не тільки пропонують додаткову цінність для відвідувачів інтернет-магазину, а й позитивно впливають на рейтинг у пошукових системах. Але, звісно, хтось має керувати цим контентом, публікувати його і підтримувати в актуальному стані. Для великих веб-сайтів це може бути серйозним завданням, яке ви можете виконати тільки за допомогою системи управління контентом (CMS). Але яка CMS краща для вас? Ми пропонуємо вам огляд найпопулярніших платформ.
CMS (система управління контентом) – це програмне забезпечення, що дає змогу користувачам спільно створювати, редагувати та публікувати веб-контент, наприклад товари або зображення. Програмне забезпечення має графічний користувацький інтерфейс, тому з ним можна працювати навіть без навичок програмування.
WordPress
Абсолютним лідером у цьому списку є WordPress. Сьогодні це найбільш використовувана CMS у світі. Це система з відкритим вихідним кодом і її можна використовувати безкоштовно. Спочатку WordPress був створений для блогерів, щоб вони могли легко і зручно робити публікації. Однак тепер Вордпресс перетворився на багатофункціональну платформу, яка підходить як для контентних веб-сайтів, так і для інтернет-магазинів. Для електронної комерції зазвичай використовують плагін WooCommerce, що включає багато корисних розширень для роботи онлайн-магазину.
WooCommerce має багато безкоштовних і платних тем, за допомогою яких ви можете легко налаштувати все необхідне в інтернет-магазині. Плагін дає змогу створити картки товарів, кошик замовлень, налаштувати приймання платежів і контролювати наявність товарів на складі.
WordPress має чудову репутацію в царині SEO, і існує безліч доступних плагінів, які значно полегшують життя інтернет-маркетологу!
Переваги платформи Вордпресс для інтернет-магазину:
- безкоштовний движок;
- велика кількість безкоштовних і платних плагінів для вирішення найрізноманітніших завдань;
- плагін WooCommerce, що включає базовий функціонал інтернет-магазину;
- просте управління та адміністрування;
- безліч навчальних матеріалів.
Недоліки:
- від самого початку Вордпресс створений для блогів, тому більшість функцій доступні тільки з плагінами і розширеннями;
- велика кількість плагінів уповільнює роботу сайту;
- за найпотрібніші можливості WooCommerce доведеться заплатити;
- не найкраще рішення для великих інтернет-магазинів через особливості бази даних.
Ви шукаєте хороший хостинг для WordPress? TutHost пропонує спеціально оптимізовані тарифні плани для WordPress. Завдяки цьому ваш майбутній сайт працюватиме дуже швидко.
Joomla!
Joomla! широко використовується в усьому світі, але її популярність поступово знижується. Joomla схожа на WordPress тим, що це також система з відкритим вихідним кодом, вона безкоштовна. Крім того, існує безліч тем для оформлення веб-сайту. Плагіни в Joomla називаються розширеннями, їх можна встановити безкоштовно або платно. Перевага Joomla в тому, що за нею стоїть велика спільнота розробників. Якщо у вас є питання або проблеми, у спільноті завжди є фахівці, які допоможуть вам їх вирішити.
Наприклад, модулі VirtueMart, Eshop і J2Store вирішують багато завдань в електронній комерції. Щоб створити великий магазин, потрібно використовувати платні плагіни, наприклад, RedSHOP. Для SEO-оптимізації також доступно безліч безкоштовних плагінів.
Joomla трохи складніша, ніж Вордпресс, тому у новачків можуть виникнути складнощі зі створенням інтернет-магазину. У такому разі рекомендуємо звернутися по допомогу до фахівців.
Переваги:
- відкритий вихідний код, безкоштовний движок;
- великий вибір модулів і тем;
- управління готовим сайтом досить просте;
- більше можливостей для налаштування, ніж у WordPress.
Недоліки:
- не найпростіший процес створення інтернет-магазину;
- високі вимоги до хостингу, CMS використовує багато ресурсів сервера;
- немає офіційної техпідтримки.
TutHost пропонує надійний хостинг для Joomla!, з яким ваш сайт завжди працюватиме швидко.
Drupal
Drupal – популярна CMS серед інтернет-агентств і веб-дизайнерів, оскільки пропонує дуже гнучкі налаштування. Але є й недолік – зробити це можна тільки шляхом додавання користувацького коду. Тому, якщо ви не розбираєтеся в програмуванні, краще вибрати інший движок або найняти фахівця.
Такі системи, як WordPress і Joomla!, використовують стандартне середовище керування. Drupal унікальний тим, що середовище керування може бути повністю налаштоване. Для інтернет-магазину знадобиться розширення Drupal Commerce. Для додавання функцій є багато інших модулів. Налаштувати зовнішній вигляд можна у візуальному редакторі Block Layout. Якщо ви вмієте поводитися з HTML-кодом, CSS і скриптами, то зможете кастомізувати тему більш детально.
Налаштування SEO доволі прості й широкі: є підтримка ЧПУ і канонічних URL, карта сайту з автозаповненням.
Плюси Drupal:
- великий вибір безкоштовних розширень;
- Drupal Commerce для електронної комерції;
- гнучкі налаштування всіх елементів;
- вбудована система кешування;
- високий рівень безпеки.
Мінуси:
- складна панель управління;
- невелика кількість безкоштовних шаблонів;
- складне встановлення та налаштування, що вимагає навичок програмування;
- після оновлення движка деякі модулі можуть працювати неправильно.
Друпал вимогливий до ресурсів сервера. Для стабільної роботи потрібен швидкий, продуктивний хостинг.
Magento
Magento – одна з найпопулярніших платформ електронної комерції, що працює на PHP. Система має всі стандартні функції для інтернет-магазину, як-от фільтри, платежі та кошик замовлень. Ба більше, з відповідною темою ви зможете швидко і легко виставляти свої товари на продаж. Для старту можна вибрати безкоштовну версію, але для великого магазину підійде тільки платна версія движка.
Magento Open Source, відома в минулому як Magento Community, являє собою безкоштовну версію Magento, яку кожен може завантажити і налаштувати. Раніше існувало 2 платних версії Magento – Magento Enterprise і Magento Enterprise Cloud. Однак тепер це єдина версія – Magento Commerce, яка також є преміальною версією і пропонує ширший спектр функцій.
Останнім випущеним оновленням є Magento 2, в якому було усунуто прогалини, на які вказали розробники. Magento 2 виявився швидшою (на 50% вища швидкість завантаження), безпечнішою, ефективнішою версією CMS.
Переваги:
- гнучкі користувацькі налаштування;
- велика кількість безкоштовних і платних модулів;
- сайти адаптовані для мобільних пристроїв і сумісні з усіма розмірами екрана та браузерами;
- масштабованість.
Недоліки:
- складне налаштування, що вимагає знань програмування;
- для великого магазину потрібна платна версія CMS;
- потрібна оптимізація для швидкого завантаження сторінок.
Якщо ви вирішили створити інтернет-магазин на цій CMS, у нас можна замовити надійний хостинг для Magento.
OpenCart
OpenCart зобов’язаний своєю назвою тому факту, що це програмне забезпечення з відкритим вихідним кодом. OpenCart має близько 13 000 унікальних безкоштовних і платних плагінів. Це дає вам ширший вибір, ніж у PrestaShop або Magento, але менший, ніж у Вордпресс.
Програмне забезпечення буде використовувати тільки невелику частину оперативної пам’яті сервера, оскільки це не складне і не важке рішення. Звичайно, швидкість інтернет-магазину також залежить від кількості встановлених плагінів. OpenCart має зрозумілу панель адміністрування.
CMS підійде для інтернет-магазинів будь-якого розміру. Тут є всі необхідні елементи, включно з кошиком, каталогом товарів, фільтрами, прийманням платежів і складським обліком.
Плюси:
- зручна і проста адмін-панель;
- необмежену кількість товарів і категорій;
- форум, на якому можна отримати підтримку з різних питань;
- понад 2000 тем, близько 13 000 плагінів.
Мінуси:
- для SEO-оптимізації інтернет-магазину необхідно придбати платний плагін;
- складний процес встановлення та оновлення;
- налаштування користувацьких сторінок може викликати труднощі.
OpenCart – рушій, який легко масштабується, проте для повноцінної роботи не обійтися без платних доповнень і навичок програмування.
PrestaShop
Порівняно з більш важкими системами, як-от Magento, панель керування PrestaShop доволі проста для розуміння і роботи. Тому це дуже підходяща платформа для тих, хто відкриває інтернет-магазин уперше. PrestaShop має безліч безкоштовних функцій і плагінів. Багато з них аналогічні можливостям Magento, з тією лише різницею, що більшість плагінів PrestaShop більше підходять для малого і середнього бізнесу, а Magento орієнтована на великих гравців.
Завантажити і встановити PrestaShop на хостинг можна безкоштовно, але якщо ви хочете отримати повноцінну SaaS-платформу з хостингом, доведеться заплатити.
Утім, базової версії CMS достатньо для запуску магазину. Скрипт PrestaShop заснований на популярному шаблоні Smarty. Це сценарій, з яким знайомі багато дизайнерів і програмістів, тому за потреби ви легко знайдете фахівця для роботи з движком.
Переваги:
- проста панель управління;
- розвинена спільнота розробників, яким можна поставити запитання;
- безліч безкоштовних плагінів і функцій;
- зручна аналітика.
Недоліки:
- можливі складнощі з налаштуванням https-з’єднання на сторінках сайту;
- вимоглива до хостингу;
- модулі рідко оновлюються;
- вбудовані функції в безкоштовних скриптах іноді коштують грошей;
- обмежена масштабованість.
Багато розробників відзначають “примхливість” цього движка.
Mercurio CMS
Mercurio – продукт українських розробників, тому тут є українська, російська та англійська мови. В основі движка лежать фреймворки Laravel, Elasticsearch, Vue.JS. Власна команда проєкту розвиває ці технології вже 18 років. Розробники не обмежують можливості налаштування, тому ви можете вносити будь-які потрібні зміни. Звісно, для цього потрібні знання і навички. Якщо ви не володієте ними, можна звернутися по допомогу до професіоналів.
Українська CMS адаптована для простої інтеграції зі службами доставки Нова Пошта, Укрпошта, Meest, Justin. Ще одна перевага – можливість міграції з інших движків, включно з WordPress і OpenCart. Усі товари та категорії будуть збережені.
Базовий тариф Cloud коштує $50 на місяць. У нього включено хостинг на серверах Hetzner або Amazon, техпідтримка. Якщо ви хочете придбати ПЗ і встановити його на власний хостинг, виберіть тариф Box з разовим платежем $2000. Тариф Enterprise дає змогу замовити індивідуальний дизайн, повну підтримку та багато іншого. Вартість обговорюється індивідуально.
Переваги:
- проста інтеграція зі службами доставки та платіжними системами;
- адаптивний дизайн у базовій версії;
- аналітика продажів;
- в основі лежать фреймворки Laravel, Elasticsearch, Vue.JS;
- є можливість вибрати хостинг Mercurio або встановити движок на свій сервер;
- доступна міграція з інших CMS.
Недоліки:
- движок “з коробки” коштує $2000;
- для гнучкого налаштування потрібні знання мов програмування.
Mercurio CMS підійде як для невеликих онлайн-магазинів, так і для великих проектів.
OsCommerce
Ця безкоштовна CMS з відкритим вихідним кодом використовує PHP 8.1 (але, як і раніше, підтримує старіші версії, починаючи з PHP 7.3) і Maria DB 10.x, щоб забезпечити найвищу продуктивність для максимальної швидкості та безпеки. Движок існує з 2000 року, тому доступно багато розширень, які також оновлюються. Актуальна версія V4 сумісна з 8 689 безкоштовними надбудовами. Потрібна підтримка? На платформі є активний форум і експерти, які можуть допомогти вам налаштувати і підтримувати сайт.
Плюси:
- може бути легко налаштована і розширена;
- пропонує підтримку як спільноти, так і експертів;
- чудові шаблони;
- понад 8000 розширень;
- імпорт/експорт, порівняння товарів, фільтрація за характеристиками.
Мінуси:
- непросте налаштування, багато що потрібно робити вручну;
- складний процес масштабування магазину;
- не завжди можливо знайти документацію щодо розширень;
- присутні помилки та вразливості.
osCommerce – чудовий варіант для невеликого магазину. Але є проблема, коли йдеться про надійність і масштабованість, і коли ваша база даних товарів досягає певного розміру, ви починаєте помічати, що веб-сайт трохи “гальмує”, що підвищує ймовірність збоїв і технічних проблем.
Основне про CMS
Підбиваючи підсумок, виділимо ключові особливості кожного движка:
- WordPress підійде для новачків, тому що його легко використовувати. З плагіном WooCommerce можна створити необхідний для онлайн-магазину функціонал, але за просунуті функції доведеться платити.
- Joomla! – складніший варіант для освоєння, але можливості налаштування гнучкіші. Для повноцінної роботи потрібні платні плагіни.
- Drupal дає змогу створити інтернет-магазин будь-якого масштабу, але новачкам буде складно розібратися в налаштуваннях. Після оновлення деякі модулі можуть працювати неправильно.
- Magento – просунута платформа з широкими можливостями для будь-яких магазинів. Не найпростіший для освоєння движок.
- OpenCart дає змогу створювати магазини будь-якого розміру, досить простий у використанні, але SEO-оптимізація вимагає додаткових модулів.
- PrestaShop – безкоштовна і проста платформа, проте не позбавлена багів. Магазин на цьому движку буде складно масштабувати.
- Mercurio CMS – движок українських розробників, адаптований для роботи в Україні. Легко інтегрується з платіжними системами та службами доставки, техпідтримка допомагає вирішити будь-які проблеми. Для встановлення на свій сервер потрібно заплатити $2000.
- OsCommerce. Безкоштовна платформа з розвиненою спільнотою користувачів і розробників. Для початку роботи потрібне тонке налаштування, яке потрібно робити вручну.
Кількість наявних систем управління контентом на ринку налічує кілька сотень і продовжує зростати з кожним днем. Хороша CMS дає змогу легко керувати інтернет-магазином і підтримувати його. З погляду майбутнього також важливо забезпечити регулярні оновлення системи протягом тривалого періоду часу і можливість встановлення модулів, що підключаються. Вибір конкретного продукту залежить від масштабу проєкту і вимог власника.