esrpar

Чому з’явилися кириличні домени?

Уже понад 10 років у доменах можна зустріти не тільки латиницю. В URL може використовуватися кирилиця, китайські ієрогліфи та арабська в’язь. Така ідея виникла в середині 2000-х років у ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers). Можливість зареєструвати кириличний домен уперше з’явилася 2010 року. Раніше формат допускав використання тільки латинських символів.

Впровадження доменів на кирилиці істотно підвищило доступність і зручність використання інтернету для користувачів. Слід зазначити, що введення імен кирилицею також спричинило деякі технічні та організаційні зміни в інфраструктурі інтернету для підтримки нової функціональності. Раніше браузери не відображали кириличні символи в адресному рядку.

Мета появи подібних адрес сайту – зручність. Користувачам зручніше набрати в рядку браузера адресу у звичній розкладці, ніж шукати на клавіатурі латинські літери. Іноді власники інтернет-ресурсів реєструють кириличне ім’я, а потім налаштовують редирект на англомовний домен.

В Україні зареєструвати кириличне доменне ім’я можна в зоні .укр. На думку багатьох маркетологів, це відкриває переваги в просуванні як онлайн, так і офлайн, спрощує взаємодію з українською аудиторією. Перевірити доступність домену кирилицею можна в загальній базі WHOIS.

Наскільки популярні такі домени?

Традиційні домени на латиниці продовжують займати пальму першості. Це універсальні імена, які підходять для будь-якої країни і міжнародних проєктів. Вони не мають проблем із кодуванням, з ними можуть працювати будь-які сервіси в інтернеті.

Чому з'явилися кириличні домени?

Популярність кириличних імен залежить від конкретної галузі та цільової аудиторії. Деякі українські компанії обирають кириличні домени для створення україномовних і російськомовних проєктів, орієнтованих тільки на внутрішній ринок.

Пік популярності доменних імен на кирилиці припав на початок 2010-х років, одразу після їхньої появи. Багато компаній і веб-майстрів відмовилися від них за кілька років і повернулися до традиційних доменів на латиниці.

Чи будуть проблеми під час SEO-просування кириличного домену?

Серед інтернет-маркетологів і SEO-фахівців поширений міф про те, що просувати кириличні домени складніше. Раніше така проблема справді існувала – не всі пошукові системи розуміли кириличні символи, тому доводилося перетворювати їх на латиницю. Сьогодні такої проблеми немає – усі великі пошукові системи, включно з Google і Bing, підтримують кирилицю в URL. Системи Google Analytics і Google Search Console розпізнають такі адреси.

Беклінки на кириличний домен можуть становити деякі труднощі, адже посилання буде конвертовано в Unicode. У результаті на ваш сайт вестиме посилання формату xn—-8sbaqbevmvvn5a2p.xn--p1ac, а не знайомі символи.

Враховуйте, що кирилиця в доменному імені зручна для цільової аудиторії українською або російською мовою, але водночас може обмежувати залучення міжнародної аудиторії.

Загалом, правильна оптимізація і просування домену на кирилиці вимагає врахування цих факторів і застосування відповідних стратегій.

Чи варто реєструвати кириличні домени

Рішення про реєстрацію кириличного домену залежить від ваших цілей. Головні недоліки таких доменних імен – непривабливі зовнішні посилання, проблеми з кодуванням, неможливість налаштувати пошту і труднощі міжнародного просування.

Якщо вам не потрібна пошта на домені і ви орієнтуєтеся на локальний ринок, кириличне ім’я може стати непоганим рішенням для просування в Україні. Доменне ім’я в зоні .укр має важливу перевагу – для його створення не потрібна зареєстрована торгова марка, як це необхідно для купівлі домену .ua.

Популярне рішення – зареєструвати кириличний домен на додаток до латинського. Налаштувавши редиректи, ви зможете спрямовувати користувачів на один сайт, охопивши в такий спосіб більшу аудиторію. А якщо ви хочете заробляти на доменах, ми пропонуємо реселінг доменних імен на вигідних умовах.

Схожі матеріали

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *