Яку доменну зону обрати: найкращі доменні зони для бізнесу і не тільки
Праворуч від доменного імені розташована доменна зона. Її вводять спеціально для того, щоб можна було відразу з’ясувати приналежність, а також призначення веб-порталу. Доменні зони відрізняються не тільки назвою, а й рівнем. Наприклад, верхній рівень досить часто вибирають великі компанії, які готові витратити на нього велику суму, нерідко обчислювану десятками тисяч доларів і більше.
Розбір популярних доменних зон
Усі доменні зони умовно розділені на кілька видів:
- Національні. У кожної країни є своя доменна зона. Наприклад, в Україні доменна
зона – .ua, .в США – us, а в Польщі -.pl. - Регіональні (доменні зони верхнього рівня). Вони можуть бути підготовлені для великих регіонів або для деяких міст.
- Тематичні. До їх числа входять всі інші доменні зони.
Не так давно було проведено дослідження, за допомогою якого вдалося встановити найбільш популярні та часто використовувані доменні зони. До їх числа включено такі:
- Найбільша і найпопулярніша доменна зона .com. Її використовують користувачі для розміщення багатьох веб-порталів і сайтів. Спочатку цей домен розроблявся для комерційних цілей, але з плином часу його почали повсюдно використовувати.
- Не менш популярна і німецька національна доменна зона .de. Уперше її використали для того, щоб зареєструвати веб-портал Технічного університету Дортмунда. Поступово її почали використовувати компанії, організації та приватні особи.
- Доменну зону .net зареєстрували понад 30 років тому. Протягом тривалого часу її активно застосовували ті компанії, які працювали у сфері мережевих технологій. Тепер же такою доменною зоною користуються різноманітні гумористичні, розважальні та інші організації.
Чисельність доменних зон постійно збільшується. Тому в кожному випадку можна зробити вибір на користь відповідного варіанту. За необхідності можна користуватися ідентифікатором для передачі домену.
Яка доменна зона краща для бізнесу
Для того щоб вести бізнес в онлайн-режимі, потрібно правильно вибирати домен першого рівня. Щоб простіше було зорієнтуватися, можна скористатися кількома цінними рекомендаціями:
- Спочатку варто вибрати тільки ті доменні зони, які ідеально відповідають напрямку діяльності. Наприклад, для різноманітних магазинів і торговельних майданчиків нерідко користуються такими доменними зонами, як .market, .shop, а також.store, .discount. Якщо ж компанія займається доставкою певних продуктів або напоїв, то можна вибрати .coffee, .food, .eat. Для ІТ-сфери підійдуть домени .tech, .data, .digital. Іншими словами, щоб простіше було зорієнтуватися, варто визначитися з напрямком ведення бізнесу.
- На наступному етапі потрібно вибрати кілька відповідних варіантів у тих доменних зонах, які було обрано. Це дасть змогу підготувати ефективну адресу сайту.
- Не менш важливо обирати привабливу та цікаву назву сайту, яка користуватиметься популярністю.
Від правильності вибору доменної зони для онлайн-бізнесу залежить те, наскільки успішним він буде. Тому краще купити домен першого рівня у перевірених постачальників. Адже вони готові запропонувати найкращі варіанти.
Вибір доменної зони для інформаційних ресурсів
Для того щоб вибрати відповідну для інформаційного сайту доменну зону, потрібно враховувати не тільки тематику веб-порталу, а й те, якій аудиторії буде цікава інформація. Існують такі імена, які використовують лише під час розгляду вузькоспеціалізованої інформації. Для того щоб унеможливити помилку, потрібно вибрати доменну зону першого рівня, за допомогою якої можна розкрити призначення веб-порталу.
Для цих цілей можна користуватися регіональними, національними або державними доменними зонами. При цьому орієнтуватися потрібно на те, в якому регіоні або в якій країні зосереджена основна аудиторія. Якщо сайт відвідуватимуть люди з різних країн, то краще користуватися міжнародними доменними зонами. У цьому разі відвідуваність сайту буде постійно збільшуватися. Також надалі значно простіше буде виконати реселінг домену та продаж сайту.
Яку доменну зону вибрати для сайту організації
Багато організацій і компаній, які працюють в офлайні, поступово переходять у мережу. Для того щоб такий перехід приніс очікуваний результат, варто правильно вибирати доменну зону. Цей процес можна спростити, якщо звертати увагу на кілька аспектів:
- Потрібно враховувати напрямок роботи. Наприклад, якщо компанія займається організацією онлайн-курсів або певних тренінгів, то можна залишити свій вибір на .courses, .training. Новинні портали вибирають такі доменні зони як .press, .day, а також .news, .now, .today.
- Обрана доменна зона має вирізнятися простотою і зручністю. Від того, наскільки швидко людина запам’ятає назву, залежить і те, яка кількість потенційних клієнтів перейде на веб-портал організації.
- Щоб простіше було зорієнтуватися, можна подивитися на те, які доменні зони та імена використовують конкуренти. Додатково варто оцінити відвідуваність їхніх сайтів, користуючись відповідними сервісами.
Користуючись досить простими правилами, можна буде вибрати найкращу доменну зону для організації. Якщо через деякий час підприємець захоче змінити сферу діяльності, то можна буде на вигідних умовах виконати реселінг домену, витративши на це відносно небагато часу.
Загальні рекомендації під час вибору доменної зони
Під час створення та запуску свого веб-проєкту одним із першорядних рішень є вибір доменної зони. Адже правильно підібраний домен може стати ключовим фактором в успіху вашої онлайн-діяльності. Полегшити цей процес вам допоможуть такі рекомендації:
- На використання як доменної зони ключових слів верхнього рівня (.insurance, .jewelry тощо) пошуковики не реагують. Тому сприймати цю тактику потрібно як елемент запам’ятовування серед клієнтів, які вже знайомі з вашим сайтом, а не як елемент SEO-оптимізації, який допоможе цих клієнтів залучити.
- Регіональні або ж міські доменні зони не дають особливих переваг. У разі якщо буде використана доменна зона .istanbul, то вона не буде вищою, ніж .ua або .com.
- Якщо необхідно залучати користувачів у певній країні або регіоні, можна користуватися доменними двосимвольними зонами. Більшість пошукових систем вважають такі домени більш релевантними. Додатково потрібно враховувати, що саме національний домен дуже корисний для географічного таргетингу.
Для того щоб зробити вибір на користь відповідної доменної зони, потрібно звертати увагу на співзвучність, а також на естетичність обраного варіанта. Важливо, щоб обраний варіант був відносно простим. Бажано, щоб користувачі змогли запам’ятати доменну зону досить швидко. Це особливо важливо для тих компаній і приватників, які тільки планують запустити портал. Адже короткі та лаконічні доменні імена та зони дають змогу зменшити час, який буде витрачено на просування порталу.
Ще одна важлива умова – відповідність тематики сайту і тематики доменної зони. На цей аспект практично всі пошукові системи звертають більш пильну увагу. Тому важливо користуватися тією доменною зоною, яка дасть змогу забезпечити ідентифікацію за тематичними, а також за географічними параметрами.
Від того, наскільки відповідально користувач обиратиме доменну зону та ім’я, залежить і те, наскільки відвідуваним буде ресурс.