dn

Як правильно вибрати доменне ім’я для сайту

Вибір правильного доменного імені – одна з найважливіших речей, яку ви робите для свого сайту. Воно передаватиме важливу інформацію як відвідувачам, так і пошуковим системам. Є кілька надійних способів зробити доменне ім’я максимально ефективним. Наприклад, ви можете додати ключові слова або використовувати генератор доменних імен, щоб отримати свіжі ідеї. Ще перевірений спосіб – використовувати назву бренду в домені.

У цій статті ми розповімо вам, як вибрати доменне ім’я, в якій зоні його реєструвати, як це вплине на SEO і скільки коштує.

Що таке доменна зона

Система доменних імен (DNS) визначає простір, у якому зазначено домени верхнього рівня (наприклад, “.com”), домени другого рівня (наприклад, “acme.com”) і домени нижчого рівня, які також називають субдоменами (наприклад, “support.acme.com”). Кожен із цих рівнів може бути доменною зоною.

Доменна зона належить до певної частини або адміністративного простору в глобальній системі доменних імен (DNS). Зони класифікують за:

  • регіоном;
  • тематикою.

Регіональні доменні зони вказують на приналежність домену до певного географічного регіону. Це може бути окрема країна:

Україна – .ua, .com.ua;

Франція – .fr;

США – .us;

Іспанія – .es;

Сінгапур – .sg.

Або певне місто:

Київ – .kiev.ua;

Одеса – .od.ua;

Львів – .lviv.ua;

Нью-Йорк – .nyc.

І навіть окремі континенти та союзи країн:

Євросоюз – .eu;

Азія – .asia.

Регіональні доменні зони допомагають просуванню в конкретному регіоні. Якщо ви працюєте в Україні, домен у зоні .ua або .com.ua матиме пріоритет у пошукових системах перед іноземними доменними іменами. Пошуковик розуміє, що вводячи комерційні запити, користувач хоче отримати місцеві результати.

Регіональні доменні зони допомагають просуванню в конкретному регіоні. Якщо ви працюєте в Україні, домен у зоні .ua або .com.ua матиме пріоритет у пошукових системах перед іноземними доменними іменами. Пошуковик розуміє, що вводячи комерційні запити, користувач хоче отримати місцеві результати.

domains
domains

Деякі регіональні зони використовуються не зовсім за призначенням. Доменні імена .tv і .fm відносяться до Тувалу і Федеративних Штатів Мікронезії відповідно. Однак частіше їх використовують онлайн-кінотеатри та радіо через асоціації з телебаченням і радіо. Це приклад використання регіональних зон як тематичних.

Тематичні доменні зони не мають регіональної прив’язки. Вони вказують напрямок діяльності сайту, наприклад:

.biz – бізнес;

.agency – агентство;

.auto – автомобілі.

Деякі тематичні зони висувають суворі вимоги до реєстрації. Наприклад, щоб отримати ім’я в зоні .aero, необхідно надати реєстратору ідентифікатор авіаційної спільноти. За тематичною зоною користувач робить висновок, чи підходить йому сайт. Наприклад, він хоче купити квитки безпосередньо в авіакомпанії. Зона “.aero” вказуватиме на те, що ресурс відповідає його запиту.

Щоб зареєструвати домен у зоні .ua, потрібна зареєстрована торгова марка. Реєстрація можлива тільки після підтвердження прав, які можуть належати фізичній або юридичній особі.

Як доменна зона впливає на SEO

Можливості для просування однакові у всіх доменних зонах. Однак їхнє правильне використання може дати переваги. Коли користувач вводить у пошуковик запит, система враховує його геолокацію під час формування видачі. Як уже згадувалося вище, користувачі з України побачать сайти в доменних іменах .ua, .com.ua вище, ніж ресурси в зоні .us або .fr.

Аналогічним чином працює регіональна прив’язка до міста. Якщо користувач зі Львова шукає, де купити сонячні батареї, він з більшою ймовірністю побачить у топі видачі сайти в зоні .lviv.ua.

Тематична зона не так сильно впливає на просування, але буде плюсом для пошукових систем – їм буде простіше класифікувати ваш бізнес. Наприклад, доменне ім’я .biz говорить про комерційний характер вашої діяльності.

Що таке доменне ім’я

Максимальна довжина доменного імені перед позначенням зони – 63 символи. Ім’я може містити літери A-Z, цифри 0-9 і дефіс (-). У деяких доменах верхнього рівня дозволені міжнародні символи, як-от Æ, Ø і Å, хоча вони закодовані особливим чином, тому закодоване ім’я все одно містить A-Z, 0-9 і дефіси. Пошукові роботи сприймають дефіси як роздільники слів.

З 2010 року можна реєструвати кириличні домени. Вони не дуже популярні, тому на кирилиці простіше знайти вільне і привабливе ім’я, яке давно зайнято на латиниці.

Проблема в тому, що такі домени в глобальній системі DNS все одно записані латиницею і мають вигляд на кшталт%D0%Під час відображення в браузері цей текст буде перекодовано на кирилицю за допомогою Punycode. Однак під час копіювання посилання буде знову перекодовано на латиницю. Якщо ви захочете налаштувати на домені пошту, він також буде латиницею, оскільки в e-mail можуть бути тільки латинські символи.

Доменне ім’я не чутливе до регістру, що робить TutHost.ua таким самим, як tuthost.ua. Більшість людей використовують малі літери. Також зверніть увагу, що префікс “www.” зазвичай не є частиною заявленого доменного імені. Для веб-сайту з ім’ям www.example.com доменне ім’я – виключно example.com. www.example.com – це тільки один із багатьох можливих піддоменів у example.com. Для перенаправлення на основний домен можна внести зміни в DNS-записи.

Як доменне ім’я впливає на SEO

Доменне ім’я – це не тільки необхідна адреса в інтернеті та назва сайту. Це потужний інструмент для SEO-просування. Такі параметри враховуються пошуковими системами:

  • Вік. Наразі вік доменного імені не має особливого значення, але що раніше його зареєстровано, то більше до нього довіри. Це свідчить про надійність і серйозність компанії.
  • Історія домену. Перед купівлею домену обов’язково перевірте його історію. Подивіться, чи не потрапив він під фільтр пошукових систем, інакше в майбутньому на вас чекають труднощі.
  • Ключові слова. Ключове слово в імені – безсумнівний плюс для SEO. Таким чином буде простіше залучити цільову аудиторію. Зіставивши ім’я з ключовим запитом, відвідувач із більшою ймовірністю знайде на сайті те, що шукав.
  • Бренд. Характерне доменне ім’я дасть змогу визначити тематику сайту і підвищити релевантність запитів. Фірмове найменування в домені – чудове рішення, адже воно також вплине на кількість цільового трафіку, поведінкові чинники і впізнаваність.
  • Простота. Лаконічне доменне ім’я добре запам’ятовують користувачі і починають вводити його в пошуковий рядок. Так ваш домен стає самостійним запитом. Однак якщо ви обрали щось на кшталт natural-leather-bags-and-shoes, користувачам буде важко навіть запам’ятати назву. Простий домен буде простіше написати без помилок, нанести на логотип і просувати як бренд.

Правильно підібране доменне ім’я зробить ваш сайт впізнаваним і таким, що відповідає SEO-параметрам. Також не забувайте регулярно продовжувати домен, щоб не виникло непередбачуваних ситуацій, і ви не втратили те, над чим працювали.

Як вибрати доменне ім’я для інтернет-магазину

Підбираючи домен для інтернет-магазину, можна використовувати кілька ідей:

  • Використовувати в домені назву бренду. Це хороша стратегія, якщо ви хочете зробити свій бізнес добре відомим. Сьогодні такі назви як OLX або Rozetka відомі кожному, і вони є в доменних іменах цих сайтів.
  • Використовувати в домені ключові слова. Якщо у вас малий бізнес і немає бюджету на велику маркетингову кампанію, SEO (пошукова оптимізація) стане хорошим способом залучити на сайт більше клієнтів. Для цього в домені можна використовувати ключові слова. Якщо ви продаєте генератори, то ключ generator буде дуже доречним у домені. Приклади використання: generators-shop або magazin-generatorov.
  • Не варто відразу зупинятися на одному варіанті. Створіть список імен, які здаються вам придатними. Вносьте всі в нього всі ідеї. Після того як ви склали свій список, можна почати відсівати найбільш невідповідні імена, поки не залишиться найкраще на ваш погляд. Частина цього процесу суб’єктивна – важливо вибрати ім’я, яке вам подобається. Проте є також кілька простих критеріїв, які ви можете використовувати, щоб спростити прийняття рішення.

Google любить бренди, тому що бренди подобаються користувачам. Сильний онлайн-бренд означає, що користувачі з більшою ймовірністю будуть натискати, читати, ділитися і посилатися на веб-сайт. Що більше людей пам’ятатимуть ваш бренд, то частіше вони повертатимуться до вас, тим самим підвищуючи авторитет сайту. Кінцевий результат: позитивний брендинг, який допоможе вашому бізнесу отримати вищі позиції в Google.

Як правильно вибрати доменне ім'я для сайту

Як правильно вибрати доменне ім’я для сайту

Для досягнення найкращих результатів вам потрібно вибрати ім’я домену:

  • Коротке. Довгі й заплутані назви веб-сайтів важче запам’ятати і легше ввести з помилкою.
  • Креативне і таке, що запам’ятовується. Що унікальнішим ви зможете зробити доменне ім’я (водночас зберігаючи його ясність і лаконічність), то більше запам’ятовуватиметься воно.
  • Легко читається. Уникайте цифр, якщо їх немає в назві бренду, і спеціальних символів, бо вони збивають з пантелику, якщо їх вимовляти вголос. Попросіть близьких вимовити назву домену – це має бути просто.

Також ім’я має бути однозначним. Уникайте гри слів, щоб не ввести відвідувачів в оману.

Скільки коштує реєстрація домену для інтернет-магазину

Вартість реєстрації домену залежить від зони. Однак ви платите не просто за реєстрацію – це оплата домену на рік. Через рік вам знову потрібно оплатити домен, інакше він знову стане вільним (саме тому важливо перевіряти історію домену перед покупкою).

.com – $13;

.biz – $21;

.info – $20.50;

.com.ua – $9.00;

.ua – $39.50.

Перед реєстрацією домену ви можете подивитися вартість на нашому сайті.

Як перевірити домен

Перевірити домен можна у будь-якого реєстратора, який надає таку послугу, – вони працюють з єдиною базою ICANN. Зробити це ви можете і на нашому сайті, достатньо ввести домен, який вас цікавить, у поле і натиснути “Перевірити домен”. Перевірка дає змогу не тільки дізнатися, чи вільний домен, а й отримати додаткову інформацію про нього:

  • дату першої реєстрації доменного імені;
  • дату останнього продовження;
  • дату закінчення реєстрації;
  • компанію-реєстратор;
  • сервер, до якого прив’язаний домен.

Дані про власника доменного імені зазвичай приховані налаштуваннями приватності, подивитися їх у базі Whois не вийде. Іноді зайнятий домен можна придбати у власника. Перепродаж доменів – досить прибутковий бізнес, яким ви можете займатися разом із нами.

Як зареєструвати домен

Реєстрація доменного імені – один із перших важливих кроків на шляху до запуску вашого веб-сайту. Вона займе у вас не більше кількох хвилин, якщо ім’я вже вибрано.

Крок 1. Знайдіть відповідного реєстратора доменних імен. Ви не можете зареєструвати доменне ім’я самостійно. ICANN (інтернет-корпорація з присвоєння імен і номерів) контролює реєстрацію доменів у всесвітній павутині та акредитувала приватні компанії як реєстраторів. Ці компанії резервують, реєструють і керують доменом від вашого імені. Зареєструвати домен ви можете у нас.

Крок 2 Введіть вибране ім’я. Якщо ви вже визначилися з назвою і вона вільна, можна ввести її в рядок для перевірки.

Крок 3 Завершіть реєстрацію доменного імені. Це один із найпростіших кроків, і вам потрібно лише ввести свої облікові дані та здійснити платіж. Служба реєстрації запитує у вас платіжну інформацію та електронну пошту. Вказуйте актуальну адресу, на неї надходитимуть повідомлення.

Під час реєстрації домен оплачується на рік. Через 365 днів вам потрібно буде знову внести платіж, щоб не втратити право власності. Також ви можете відразу оплатити домен на кілька років, аж до 10. Авторитетні реєстратори завчасно сповіщають по e-mail про необхідність продовжити домен.

Для запуску сайту вам потрібно направити домен на хостинг із файлами сайту. Для цього запросіть у хостинг-провайдера адреси NS-серверів. А якщо ви вирішили змінити реєстратора, це теж можна зробити. Ми пропонуємо послугу перенесення домену для обслуговування в нашій компанії.

Висновок

Як ми згадували раніше, Google подобається те, що подобається його користувачам. Під час вибору доменного імені вашим головним пріоритетом мають бути ваші клієнти та їхні уподобання.

Обране вами доменне ім’я:

  • не має виглядати так, ніби воно належить спам-сайту;
  • має бути впізнаваним, таким, що запам’ятовується і легко читається;
  • має бути актуальним і звучати авторитетно;
  • має містити назву бренду або ключові слова.

Вибрати SEO-дружнє доменне ім’я набагато простіше, ніж здається на перший погляд. Майте на увазі, що ви не можете покладатися тільки на домен для ранжування в пошукових системах. Це всього лише невеликий будівельний блок для хорошого веб-сайту поряд із хостингом.

Схожі матеріали

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *