8 порад, які допоможуть проіндексувати сайт у Google
- Що таке краулінг та індексування?
- Як дізнатися, чи є ваш сайт в індексі Google?
- Як допомогти Google проіндексувати ваш сайт?
- 1. Видаліть заборону на індексування з файлу robots.txt
- 2. Видаліть недоречні теги noindex
- 3. Налаштуйте карту сайту
- 4. Видаліть зайві атрибути canonical
- 5. Перевірте сторінки-сироти
- 6. Налаштуйте внутрішні nofollow-посилання
- 7. Додавайте внутрішні посилання на нові сторінки
- 8. Отримайте якісні зворотні посилання
Органічний пошуковий трафік має вирішальне значення для розвитку вашого сайту. Його неможливо отримати, якщо ресурс взагалі не відображається в результатах пошуку. SEO та ключові слова не допоможуть, якщо сайту немає в індексі. Ви можете просто чекати, поки Google проіндексує його, але іноді цього не відбувається.
Перш ніж Гугл почне показувати ваш сайт у результатах пошуку, він індексує його. Індексація – це збереження веб-сторінок у глобальній базі даних пошуковика. Коли користувач вводить пошуковий запит, алгоритм Google шукає відповідні результати в індексі.
З надійним VPS від TutHost вам не доведеться переживати про обмежені ресурси хостингу, а якщо відвідуваність продовжує зростати, у нас можна орендувати фізичний сервер. У нас також можна вибрати надійний SSL-сертифікат.
Що таке краулінг та індексування?
Коли ви виконуєте пошук у Google, він за частку секунди відображає список веб-сайтів, які можуть відповісти на ваше запитання. Але звідки Google знає, який результат найкращий? Цьому передує складний процес краулінгу та індексації.
- Краулінг. Пошуковики сканують інтернет за допомогою пошукових роботів.
- Індексація. Це архівування та організація всього знайденого контенту у великій базі даних, яка називається індексом. Потім алгоритми знаходять тут сторінки для показу в результатах пошуку. Google може ранжувати лише ті веб-сторінки, які є в індексі.
Щоб пошукові роботи могли сканувати сайт, він завжди має бути доступним. Замовте у нас адміністрування сервера, і ми простежимо за стабільною роботою сайту.
Як дізнатися, чи є ваш сайт в індексі Google?
Якщо ви плануєте просування в Google, обов’язково виконайте підключення до Google Search Console і Google Analytics. Побачити, які сторінки вашого сайту проіндексовані, можна в розділі Індексування > Покриття. Ви побачите число дійсних сторінок. Ви також можете ввести конкретний URL, щоб дізнатися, чи є він в індексі.
Як допомогти Google проіндексувати ваш сайт?
Найпростіший спосіб допомогти пошуковій системі проіндексувати сторінки вашого сайту – надіслати прямий запит у Search Console.
- Знайдіть розділ “Перевірка URL”.
- У пошуковий рядок введіть URL сторінки, яку потрібно проіндексувати.
- Дочекайтеся результатів перевірки, це може зайняти кілька хвилин.
- Якщо URL не знайде в індексі, натисніть кнопку “Запросити індексування”.
Процес можна повторювати під час додавання нових сторінок на сайт. Однак якщо у вас великий портал або інтернет-магазин, надсилати запити вручну недоцільно. Можливо, індексації перешкоджають налаштування сайту.
1. Видаліть заборону на індексування з файлу robots.txt
У файлі robots.txt можна заборонити індексацію сайту. Це робиться, наприклад, на етапі розробки, коли ресурс ще не готовий до повноцінної роботи. Перевірте, чи не налаштоване у вас блокування всього сайту:
User-agent: Googlebot
Disallow: /
User-agent: *
Disallow: /
Цей текст забороняє пошуковому роботу Гугл індексувати сайт. Видаліть його, щоб повернути бота. Також заборона на індексування може стосуватися тільки окремих веб-сторінок:
User-agent: *
Disallow: /page.html
Видаліть цей текст, якщо сторінку потрібно проіндексувати.
2. Видаліть недоречні теги noindex
Заборону на індексацію також можна встановити за допомогою тега robots у секції веб-сторінки:
<meta name=”robots” content=”noindex”>
або
<meta name=” googlebot” content=”noindex”>
Для пошуку таких тегів можна використовувати сервіси аудиту сайту. Видаліть теги з усіх сторінок, які потрібно проіндексувати.
3. Налаштуйте карту сайту
Карта сайту, або sitemap, повідомляє Google, які сторінки сайту важливі, а які ні. Зазначимо, що пошукові роботи сканують сайт і без цього файлу, але sitemap сприяє швидкій індексації.
Знайти файл можна за адресою:
site.com/sitemap.xml
Дані про сторінки в sitemap також є в Search Console. Щоб перевірити, чи вказано веб-сторінку у файлі sitemap, запустіть Перевірку URL. Якщо ви побачите помилку “URL немає в індексі Google” і “Sitemap: н/д”, значить, її немає в індексі та файлі sitemap.
4. Видаліть зайві атрибути canonical
Цей атрибут прописується в блоці head для всіх дубльованих сторінок, у ньому вказується посилання на основну, канонічну версію.
<link rel=”canonical” href=”/page.html”/>
Так ви показуєте Google, де розташована головна, канонічна сторінка, яку і потрібно індексувати. Цей тег допомагає уникнути дублювання в індексі пошукових систем.
Але якщо на веб-сторінці є непотрібний тег canonical, він може направити Google на канонічну версію сторінки, якої не існує. Через це наявна сторінка не буде проіндексована.
Запустіть перевірку URL у Search Console. Якщо тег canonical вказує на іншу сторінку, то ви побачите попередження “Альтернативна канонічна сторінка”.
5. Перевірте сторінки-сироти
Роботи Google переходять за посиланнями на вашому сайті, і таким чином знаходять усі сторінки. Якщо на будь-яку сторінку не веде жодне посилання, це ускладнює сканування сайту. Це також ускладнить пошук нового контенту для ваших відвідувачів.
Для пошуку таких сторінок-сиріт доступні різні інструменти: Netpeak Spider, Site Audit від Ahrefs, Screaming Frog SEO Spider та інші. Аналітичні звіти допоможуть знайти всі сторінки-сироти.
6. Налаштуйте внутрішні nofollow-посилання
Атрибут nofollow перешкоджає передачі PageRank (посилальна вага) сторінці, зазначеній у тезі:
<a href=”http://site.com” rel=”nofollow”>Цікава стаття</a>
Видаліть атрибут nofollow із внутрішніх посилань, якщо хочете, щоб Google індексував сторінки, на які вони ведуть. Порада: закрити сторінки, які ви не хочете показувати пошуковикам, краще за допомогою тега noindex.
7. Додавайте внутрішні посилання на нові сторінки
Швидкість краулінгу та індексації безпосередньо залежить від посилальної структури сайту. Хороша перелінковка допомагає пошуковим роботам і також важлива для SEO-оптимізації. При правильній перелінковці Googlebot буде швидше обходити сайт, заглядаючи навіть у важкодоступні місця. Якщо навігація ускладнена і є помилки 404, можуть з’явитися проблеми.
Гугл частіше сканує сторінки з високим PR, тому на них важливо розміщувати посилання на нові сторінки, які потрібно проіндексувати.
8. Отримайте якісні зворотні посилання
Зворотні посилання з якісних ресурсів сигналізують Google про те, що вміст сторінки викликає інтерес. Такі сторінки Google індексує частіше і набагато швидше. У Google Analytics ви знайдете список сайтів, що посилаються на ваші сторінки.
Остання, але найголовніша порада – створюйте якісний і корисний контент, використовуйте ключові слова. Google не індексує ваш сайт із двох причин:
- технічні проблеми, такі як заборона в robots.txt або тег noindex;
- неякісний контент, який Google не вважає достатньо корисним для показу користувачам.
Слідкуйте за якістю контенту і проводьте аналітичну роботу, щоб сторінки швидко потрапляли в індекс. Якщо ви тільки працюєте над створенням сайту, у нас можна зареєструвати домен, замовити хостинг і SSL-сертифікат. А якщо ви задумалися про придбання власного сервера, у нас є вигідний колокейшн із безкоштовним підключенням.